تاسیس شرکت دانش بنیان – هزینه و نحوه راه اندازی شرکت های دانش بنیان

تاسیس شرکت دانش بنیان، لازم است که نخست یک شرکت معمولی را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانید و بعد از به ثبت رساندن آن باید آن را به شرکت دانش بنیان مبدل سازید.

بنابراین می توانید برای ثبت شرکت معمولی هم به مقاله های ثبت شرکت مراجعه نمایید.

انواع شرکت های دانش بنیان

همانگونه که در مقاله های قبلی خود نیز اشاره کرده ایم در کشور ما ایران، شرکت ها در 7 قالب به ثبت رسانده می شوند که عبارت می باشند از:

  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تعاونی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی

تاسیس شرکت دانش بنیان سهامی خاص

که از میان آن ها بیشتر قالب شرکت های مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص برای ثبت شرکت دانش بنیان انتخاب می گردد. برای اینکه بتوان شرکت دانش بنیان در قالب شرکت مسئولیت محدود را به ثبت رساند حداقل نیاز به دو نفر عضو می باشد و برای اینکه بتوانیم شرکت دانش بنیان در قالب شرکت سهامی خاص را به ثبت برسانیم حداقل نیاز به 3 نفر عضو داریم.

تاسیس شرکت دانش بنیان با مسئولیت محدود

درصورتی که می خواهید شرکت با مسئولیت محدود را به ثبت برسانید حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار یک میلیون ریال می باشد. در صورتی که شما یک شرکت دانش بنیان را بتوانید تاسیس کرده و به ثبت برسانید می توانید از مزایای آن مثل معافیت های مالیاتی و غیره بهره مند گردید. ولی باید اشاره داشته باشیم که در موضوع فعالیت شرکتی که به ثبت می رسانید، بایست تولید و مهندسی قید گردد.

پس از اینکه مراحل ثبت شرکت را پشت سر گذاشتید و توانستید که شرکت خود را در یکی از قالب های، شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص به ثبت برسانید، برای اینکه بتوانید شرکت خود را به شرکت دانش بنیان تبدیل کنید باید مدارک تحصیلی خود را همراه با مدارک ثبت شرکت به پارک علم و فن آوری ارائه دهید تا مراحل آن جهت تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان طی گردد.

سخن آخر در مینه تاسیس شرکت دانش بنیان

موسسه ثبت شرکت ذهن ناب با بهره مندی از کادری مجرب و کارشناسانی متخصص در زمینه ثبت انواع شرکت ها مهیای ارائه خدمات به شما عزیزان در زمینه های مختلف ثبت شرکت و همینطور ثبت شرکت دانش بنیان می باشد.

کارشناسان موسسه ثبتی ذهن ناب آماده مشاوره در زمینه های مختلف ثبت شرکت و ثبت برند، به صورت رایگان به شما می باشند تنها کافیست که با ما تماس برقرار کنید حتی در صورتی هم که قصد واگذاری پروژه به ما را ندارید ما اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

[iphorm id=”3″ name=”فرم تاسیس”]